Grüne Woche-mässan är ett bra tillfälle för finländska företag att få synlighet, testa sina produkter och hitta försäljningskanaler på den tyska marknaden. Under mässan får utställare även möjlighet att nätverka och agera internationellt tillsammans med andra företag inom branschen. Kinno erbjuder utställarna på Finlands avdelning stöd och coachning inför mässdeltagandet.
Finlands mål är en mässavdelning med enhetligt utseende på cirka 200 m2. En utställarplats på den gemensamma Finlandsavdelningen kostar mellan 3 000 till 10 000 euro plus moms, beroende på platsens storlek och företagets behov. En utställarplats kan även delas mellan flera företag. Resor, frakter av egna produkter och övriga kostnader förknippade med mässan ingår däremot inte i avgiften.
Företag som är intresserade att medverka på Finlands mässavdelning uppmanas nu att anmäla sitt intresse via Kinnos anmälningsformulär, varefter Kinno tar kontakt för nästa steg.
År 2026 firar Grüne Woche-mässan dessutom 100 år. Förutom att mässan hör till världens mest betydande matmässor är den även en samlingsplats för jordbruks- och livsmedelssektorns påverkare och beslutsfattare. Inför mässan står Berlin även årligen värd för Global Forum for Food and Agriculture, en konferens på högsta nivå för intressenter och beslutsfattare inom jordbruket.
Tillsammans med MTK och jord- och skogsbruksministeriet stöder SLC Finlands mässavdelning. Grüne Woche-mässan, som är öppen för besökare under tio dagar, lockade i år cirka 310 000 besökare. Finland var mässans partnerland 2019, då MTK i samarbete med SLC var huvudarrangör för projektet.
Tilläggsinformation:
Mera information och anmälan om Finlandsavdelningen ges av Kinno på kinno.fi/grune-woche-2026.
Bekanta dig med Grüne Woche-mässans webbplats
Kontakt:
Noora Juvonen, expert – noora.juvonen@kinno.fi, +358 40 661 6491
Päivi Karhunen, expert – paivi.karhunen@kinno.fi, +358 40 511 7783
Tiina Luoma, expert (livsmedelssektorn) – tiina.luoma@kinno.fi, +358 40 757 0971.